Wednesday 12 September 2012

Aku, Dia & Lagu




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Aku ingin menjadi mimpi indah
Dalam tidurmu
Aku ingin menjadi sesuatu
Yang mungkin bisa kau rindu

Karena langkah merapuh
Tanpa dirimu
Oh... Karena hati telah letih

Aku ingin menjadi sesuatu
Yang slalu bisa kau sentuh
Aku ingin kau tahu bahwa aku
Selalu memujamu

Tanpamu sepinya waktu
Merantai hati
Oh... Bayangmu seakan-akan

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Oh...

Hanya dirimu
Yang bisa membuatku tenang
Tanpa dirimu
Aku merasa hilang... dan sepi
Dan sepi...

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang
Memanggil rinduku padamu
Seperti udara yang kuhela kau selalu ada

Selalu ada...
Kau selalu ada...
Selalu ada...
Kau selalu ada...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bace je tajuk kat atas n lirik yang mendahului post kali ni mesti rata2 senyum kan? tak kurang yang sedih :'( betul x? tak pun mesti ade yang teringat kat penyanyi Wann tu kan?

lagu2 wann ni sedap utk karok kan? ermmm...


Saya sendiri ade cerita di sebalik lirik ni.. tapi bukan la itu yang nak di perkatakan....

~~~~~~>  kalo saya tanya korang apa lagu kenangan korang ngan 'kapel' korang yang paling indah.. mesti banyak yang keluarkan? OMG..... ( xnak share ke?)

bila selak buku 'comel' tentang cinta ape lagi kalo tak NOVEL kompem ade je lirik2 indah yang terselit untuk menyedapkan jalan cerita... contoh terdekat Novel yang aku baca ADAM & HAWA... si suami menyanyikan lagu 'Dealova' buat si isteri bila berjauhan... so sweeeett!!! oh yeaahh.... maaf aku cuma layan novel melayu je... Bahasa Melayu Itu Indah!! ( padahal haram tak tau bahasa omputih ) kihkihkih

sedih bila teringat si 'sayang' saya selalu nyanyi untuk saya dahulu ( die memang giler pandai nyanyi... suara ala2 Ibnor Reza ok ) tapi tu semua dulu la..... sekarang 'sayang' saya dah takde... dah pergi jauh tinggalkan saya.... 'sayang' saya mungkin dah berjumpa sang Pencipta saat ini... Demi Allah saya sangat2 rindukan dia... Al-Fatihah.

"Kenang kembali detik akhir bersama.. linangan airmata pun mengalir... " mmmm.....

kesepian ini makin menghimpit....


Boleh ke kalo nak share cerita saya? harap2 korang tak la meluat okies...

~~~>
Beberapa hari sebelum 'sayang' saya sakit kami ade la abiskan masa bersama... kitorang g 'KAROK' kat satu 'Pusat Riadah Keluarga' di Ibu Negeri kesayangan saya ni la.... ofkos PAHANG!!!

selama ni kami pi 'karok' jarang berdua mesti ade je kwn lain.. tapi hari tu betul2 hari kami je.... boleh bayangkan tak dia yang tak suka lagu 'DEALOVA' (berpuluh2 kali saya suruh nyanyi jangan harap dia nak...) boleh nyanyi sampai 3 kali hari tu... saya ulang 3 KALI! saya memang xsenang duduk masa tu... kenapa 'sayang' saya ni?? then... masa saya ke 'Ladies' boleh dia ambil handphone saya dan rakam nyanyiannya.... OH!!! saya terharu giler..... memang saya rasa lain tapi saya sedapkan hati yang ini perubahan +tive kot!

Esoknya di Studio.... boleh korang bayangkan..... dalam orang ramai dok nyanyi dia ambil mic dan mainkan lagu yang sangat3 touching.... berulang kali die ckp kat saya yang dia suka lagu ni... sambil nyanyi die tenung saya dengan penuh penghayatan ( feeling )! mata dia terus menatap ke mata saya... Demi Allah mengalir airmata saya masa tu.... hati saya tak tenang...... Tapi itulah kenangan terindah yang dia tinggal untuk saya.... saya rindukan 'sayang' saya.....

~~~>
Boleh nampak kan korag bertapa besar kehebatan satu2 lagu dalam kehidupan? tak kisah lah kehidupan cinta ke persahabatan ke atau kekeluargaan sekali pun... tapi bila perpisahan terjadi... makin banyaklah lagu2 yang sentimental mengganggu ilusi.... Contoh lagu terkini??????? ermmm... ape ye? emmm... korang pikir lah sendiri.... boleh?

hehehe... panjang giler entry kali ni.... oleh kerana Idea ini datang di 'Puncak' waktu malam jadi tidaklah termampu untuk saya terus melayan lappy ini... esok kerja sudah setelah sekian hari bercuti... mood? jangan cakap lah... memang spoil giler... "MAK... ABAH..... kakak nak berhenti keje!!!!! semuanya dah hilang.... KOSONG!!"

hadoiiiiiiiiii...... Baju tak iron lagi lah!!!! betambah spoil.... xboleh tido awal lagi.... aiyokkkk!!!

Selamat Malam!!! jangan lupa basuh kaki... dah solat Isyak belum tu? g nuh solat dulu!

Assalammualaikum wbt.............

No comments:

Post a Comment