Monday 17 September 2012

Cinta Pertama vs CintaTerakhir?

Assalammualaikum dan salam 1Malaysia yuols....

Ape cer korang hari ni? hope semuanya gembira dan berbahgia selalu... andai ade kesedihan yang datang bertandang janganlah ia dianggap musibah... andai ada musibah yang tiba janganlah ia dijadikan saat kejatuhan... anggaplah ia satu anugerah.... buat insan2 yang dikasihi-Nya!! Redha dan terima ketentuan, Insyaallah kita semua akan kuat.... Semua dugaan itu adalah tanda Allah mengasihi kita... aku sendiri pernah berada dalam situasi yang sangat2 menggugat iman.. Pernah aku menyalahkan takdir.. pernah aku persoalkan ketentuan... pernah aku mempertikaikan kejadian....

"KENAPA SEMUA INI TERJADI PADA AKU?'

Tu lah soalan yang menggangu fikiran aku dulu... saat aku diduga dengan kehilangan Janinku.... aku dan 'sayang' aku amat berharap kehadirannya... teramat2 berharap... bila tiba2 ia diambil kembali oleh si pencipta.. aku jatuh... rebah... hilang... Aku salahkan diri aku.... hari2 aku ditemani tangisan..

mungkin beginilah fizikal janinku dulu... ermmm...


Alhamdulillah aku cepat tersedar... aku bangkit untuk teruskan hidup... aku yakinkan diri ade hikmah disebalik kejadian... Percaturan hidup kita ni sangat sempurna diciptakan Allah... aku dan 'sayang' aku mengambil keputusan utk tidak berharap dan menganggap kami ni belum bersedia mendukung amanah Dia... dan sekarang baru aku sedar kebenaran dari kata2 itu... Jika ditakdirkan 'baby' kami dilahirkan tentu dia tak sempat merasa saat bersama 'ayah'nya kan? ikut jangkaan ketika 'sayang' aku pergi usia 'baby' kitorang 9month... terlalu kecilkan? mesti aku pun tak mampu nk hadapi semua tu... mana nk jaga 'baby' lagi...  nak jaga 'sayang' di hospital lagi.... Sempurna kan aturan Allah tu... (walaupun saya sangat berharap jika 'baby' masih ada... sekurang2nya ada penyambung keturunan... ade hadiah utk mak dan abah mertuaku... ade pengganti die di sisi aku.. ade saham yang dia tinggalkan di dunia) tapi nak buat macammana... semua tu dah takdir...... Aku Redha Ya Allah.. Aku terima seadanya... Al-Fatihah!

Ish... ( sambil tepuk kepala!!) ape punya panjang da intro kali ni....

Back to asal........

Cinta Pertama? korang punya cinta pertama camne? cinta monyet ke cinta sampai mati?
Cinta pertama aku... susah gila kot nak lupa.... 5tahun menyulam kasih akhirnya terputus ditengah jalan... angkara aku jugak! xpelah maybe dah takde jodoh kan? kesan berpindah tempat tugas dan dipertemukan dengan 'sayang' (padahal sebelum ni duduk jauh gak... xpulak jd menda2... Dah takde jodoh org cakap kan?) hehehe

Aku punya 'sayang' pun sebelum ni dah menyulam cinta dengan sesorang hampir 8tahun.... dan aku yakin aku bukanlah cinta pertamanya... (xpe... xkisah pun, adil la kan?)

Tapi persoalannya... aku adalah cinta terakhirnya (aku yakin!!) tapi aku pun tak pasti adakah dia cinta terakhir aku... (mudah2an ditutup jodoh aku lepas ni, biarlah dia yang terakhir) aku sangat2 berharap agar dialah suami aku yang akan aku jumpa di syurga nanti...

Sayang rindu sangat kat abang....

.::.Jadi korang punya kapel sekarang Yang Pertama @ Terakhir?
.::.And korang pulak Cinta Pertama atau Terakhir kapel korang?





No comments:

Post a Comment